A Filippa K-t 1993-ban alapította Filippa Knutsson, úttörő szerepet vállalva a skandináv minimalizmus mára ikonikussá vált megjelenésében. Meglátta, hogy olyan egyszerű, jól megmunkált ruhadarabokra van szükség, amelyek a mindennapi élet valódi élményeire adnak választ, miközben a stílus és a kényelem egyenlő mértékben egyensúlyban van.
Kezdetek
A Filippa K-t 1993-ban Knutsson alapította akkori férjével, Patrik Kihlborggal és Karin Segerblommal. A Londonban nevelkedett Knutsson korábban apja Gul & Blå nevű farmer márkájánál dolgozott, amelyet ő svéd Fioruccinak nevezett, és egyáltalán nem az ő stílusa volt. Filippa valami teljesen másra vágyott, letisztultabb, modernebb irányzatot szeretett volna képviselni, amelyet a ‘90-es évek minimalista stílusa el is hozott számára.
Időtlen divat
A márka első slágere a sztreccs farmer volt – egy szűk farmer a szűk farmerek divatja előtt. Alacsony derekú, alakformáló szabással és tökéletes fazonú, ma is sláger lenne. Abban az időben a kapszulagardróbokról beszéltek egyre többen, arról, hogy kevesebb ruhát kell hordani, és hogy lehet kombinálni a kevés alapdarabból álló ruhatárunkat ruháit. A túlfogyasztás világában különösen fontosnak tartják az időtlen darabok gyártását. Ennek a témaköre egyre aktuálisabb lesz a mindennapokban is.
Minőség
Az egyszerű, kívánatos és fenntartható ruhatárról alkotott elképzelése ma is ugyanolyan aktuális, mint amikor a 90-es években a konyhaasztalánál elindította a márkát. A márka ready-to-wear ruhái és kiegészítői továbbra is progresszív szemüvegen keresztül, átgondolt kézműves munkával és a részletekre való odafigyeléssel definiálják újra a klasszikus fogalmát. Anyaghasználatot tekintve színes a paletta: pamut, selyem, bőr, gyapjú, szintetikus anyagok is jelen vannak, és ami a legjobb, egyre nagyobb mértékben használ fel újrahasznosított anyagokat is az új kollekciókhoz.
Stílus
Ami megkülönböztette a Filippa K meleg minimalizmusát, az a személyes érzés. "Az életem szinte bele van írva a márkába. Számomra a munka és a magánélet csak úgy összeforrt.” A tervező 2011-ben vonult vissza egy kicsit, amikor már teljesen elmosódott a határ a munkája és a magánélete között. Igazgatótanácsi tagként mindig jelen volt, de a tervezést szüneteltette egy darabig.
Egyszerűség
A visszatérésére 2018-ig kellett várni, amikor úgy érezte, hogy a márka nem az általa megálmodott irányba tart. Egy őszi kollekcióval tért vissza, amely a mottója a “Stílus, egyszerűség, minőség” lett. Kifinomult klasszicizmus jellemzi a darabokat, amelyeket a tervező is szívesen hordana a hétköznapokban. Ez a titok az időtlen darabok mögött. Személyes érzelmeinek átadása és letisztult stílus nélkül nem tudott volna ekkora sikereket alkotni.
Minőség
Az egyszerű, kívánatos és fenntartható ruhatárról alkotott elképzelése ma is ugyanolyan aktuális, mint amikor a 90-es években a konyhaasztalánál elindította a márkát. A márka ready-to-wear ruhái és kiegészítői továbbra is progresszív szemüvegen keresztül, átgondolt kézműves munkával és a részletekre való odafigyeléssel definiálják újra a klasszikus fogalmát. Anyaghasználatot tekintve színes a paletta: pamut, selyem, bőr, gyapjú, szintetikus anyagok is jelen vannak, és ami a legjobb, egyre nagyobb mértékben használ fel újrahasznosított anyagokat is az új kollekciókhoz.