Fiatalos és ikonikus
A Calvin Klein egy globális életstílusmárka, amely merész, progresszív eszméket és gyakran a minimalista esztétikát képviseli. Arra törekednek, hogy izgalomba hozzák és inspirálják közönségüket, miközben provokatív képi világgal és feltűnő dizájnnal igyekeznek felkelteni az érzékeket. A vállalat az 1980-as években a designer fehérnemű- és farmercsaládjairól vált híressé. A tömegpiaci készruházatra specializálódott minden nem és korosztály számára, valamint bőrtermékek, életmód-kiegészítők és cipők, lakberendezési cikkek, parfümök/kozmetikumok, szemüvegek, ékszerek és órák gyártására.
Hogyan indult?
Az ikonikus divatmárkát a magyar származású Calvin Richard Klein és üzlettársa, Barry Schwartz 1968-ban alapította. Tiszta esztétikával és innovatív dizájnnal az amerikai divat vezetőjeként öregbítették hírnevünket. A Calvin Klein márka termékeinek globális kiskereskedelmi forgalma 2017-ben meghaladta a 9 milliárd dollárt, és több mint 110 országban forgalmazzák őket. Világszerte több, mint 10 000 munkatársat foglalkoztatnak. A PVH Corp. a Tommy Hilfiger, Van Heusen, Arrow, Warner's és Olga márkák mellett 2003-ban felvásárolta a Calvin Kleint is.
Az első sikerek
Gunzburg báró pártfogoltjaként a new yorki elit divatvilág sztárja lett, még mielőtt első sikereit learathatta volna farmer családjának bevezetésével. A New York Fashion Show keretein belül volt az első nagyszabású bemutatója, ami után azonnal elismerték tehetségét. Az első Calvin Klein-kollekció egy „fiatalos, visszafogott kabátokat és ruhákat“ tartalmazó kollekció volt, amelyet a new yorki Bonwit Teller üzletben mutattak be. Már az alapítást követő év szeptemberében Klein a Vogue magazin címlapján szerepelt.
Napjainkig
A korábbi anyagi bizonytalanság miatt 2002-ben végül tényleg felvásárolták a céget. A PVH-val 15 éves szerződést kötöttek, ahol Klein kezdetben a kreatív vezető maradt, majd tanácsadóként vállalt inkább szerepet. Később egyre inkább visszavonult az üzleti részektől. Az évek alatt olyan hírességekkel dolgoztak együtt, mint Shawn Mendes, Patti Hansen, Zoe Saldana, Diane Kruger, Rita Ora vagy Kendall Jenner. Persze nem szabad elfeledkeznünk a talán egyik legismertebb popsztárról, Justin Bieberről sem, aki 2015-ben vált a cég reklám arcává.
A ‘70-es és ‘80-as évek
Az első kollekciót követően már megjelent a sportruházat, klasszikus blézerek és fehérnemű is a női ruházati cikkek között. A legfiatalabb díjazottként 1973-ban megkapta első Coty American Fashion Critics' Awardját, amit az elkövetkező 2 évben ismét elnyert. Ezekben az években vált sikeressé a dizájner farmer kollekciójuk is, aminek a hátsó zsebén a tulaj neve volt látható. Szintén ezekhez az évekhez kötődik női boxeralsó és férfi fehérnemű kollekció piacra dobása, ami hatalmas sikernek örvendett. Kozmetikai és illatszeripari vállalata is ekkor vált népszerűvé. A ‘80-as évek vége anyagi nehézségekkel telt, a Calvin Klein Industries a csőd szélén állt.
A ‘90-es évek
Nem indult túl fényesen ez az évtized, 1992-re ténylegesen a csőd fenyegette a vállalatot. A rendkívül népszerű fehérnemű- és illatszer családok, valamint a ck sportruházati vonal sikere révén végül sikerült megmenteni a CK birodalmat. John Varvatos 1990 és 1995 között volt a márka férfi ruhatervezési vezetője, aki a boxer briefet dobta piacra. Ez a férfi alsónemű a boxeralsó és a rövidnadrág hibridje, amit Mark Wahlberg főszereplésével készült nyomtatott reklámsorozat tett híressé. Kate Moss szintén ebben az időben vállalt modell munkát a vállalatnál.
Napjainkig
A korábbi anyagi bizonytalanság miatt 2002-ben végül tényleg felvásárolták a céget. A PVH-val 15 éves szerződést kötöttek, ahol Klein kezdetben a kreatív vezető maradt, majd tanácsadóként vállalt inkább szerepet. Később egyre inkább visszavonult az üzleti részektől. Az évek alatt olyan hírességekkel dolgoztak együtt, mint Shawn Mendes, Patti Hansen, Zoe Saldana, Diane Kruger, Rita Ora vagy Kendall Jenner. Persze nem szabad elfeledkeznünk a talán egyik legismertebb popsztárról, Justin Bieberről sem, aki 2015-ben vált a cég reklám arcává.
METROPOLITA DIVAT MAGYAR GYÖKEREKKEL
Calvin Klein, aki zsidó-magyar bevándorlók gyermekeként nőtt fel az Egyesült Államokban, 1968-ban középiskolai barátjával közösen alapította azonos nevű divatházát. A márka azóta is hű maradt az első kollekciójában megalapozott fiatalos, letisztult vonalvezetéshez. A méltán híres fehérnemű kollekciója mellett az egyéb kiegészítők, mint a táska és a női pénztárcák is egyre népszerűbbek. Kedvenceidet akár az akciós kínálatban is megtalálhatod!
Divatos kiegészítők
A CK is azon márkák közé tartozik, akik korán felismerték a lehetőséget abban, hogy ne csak ruházati cikkeket gyártsanak, hanem próbálják a lehető legsokoldalúbb termékeket a piacra dobni. Cipők, parfümök mellett számtalan más kollekcióval is előrukkoltak már, de a kiegészítőik is egyre nagyobb teret hódítanak. Szerezz be egy trendi pénztárcát akár piros vagy az örök klasszikus fekete színben, hogy teljessé tedd a szettedet!
TETŐTŐL TALPIG STÍLUSOSAN
Ha egy női póló már nem igazán mozgatja meg a fantáziád, a jó hír az, hogy a Calvin Klein kínálata nem csak ruházatra korlátozódik. Ellenkezőleg, biztos lehetsz benne, hogy kielégítődik vágyakozásod bárminemű cipő vagy kiegészítő után is. Ha pedig még ez sem lenne elég, parfümjeinek széles illatskáláján nők és férfiak egyaránt megtalálják az egyéniségükhöz legjobban illeszkedőt. Mindez egy kattintásnyira vár a GLAMI-n!