A Guess egy amerikai divatmárka, amelyet négy testvér alapított 1981-ben: Paul, Georges, Maurice és Armand Marciano. Dél- Franciaországból költöztek Amerikába, hogy megvalósítsák álmukat, amelyre nem is kellett sokat várni. Mindehhez csak egy karcsúsított, kőmosott farmerre volt szükség. A Guess a világ több mint 100 országában van jelen, parfümöket, kiegészítőket és ékszereket is forgalmaznak a ruházati termékek mellett.
Az első sikerek
Egy amerikai ikonra esett a választásuk az áttörést jelentő termékükhöz: egy karcsúsított, kőmosott, három cipzáras bokafarmerre, amelyet Marilyn Jean-nek neveztek el. Dacolva a szkepticizmussal és azzal a ténnyel, hogy ez ritka volt az amerikai piacon, elküldtek egy pár farmert és egy kézzel írt üzenetet kiválasztott áruházaknak. A Bloomingdalesnek tetszett a farmer, és 24 párat rendelt. Az egyedi, szexi szabású, stílusos nadrágok néhány órán belül elfogytak.
Milyen legyen a logo?
Miután eldöntötték a cég nevét, Paul és Maurice úgy gondolták, hogy egy kérdőjelet kell hozzáadni, hogy a GUESS szót kérdésként hangsúlyozzák. Játszottak a kérdőjel elhelyezésével, kísérleteztek a GUESS szó mellett, de végül úgy döntöttek, hogy a szó alá teszik, amit egy piros lefelé néző háromszöggel kereteztek. Kezdetektől a piros, fekete és fehér színek jellemzik a logót.
A cég további sikerei
A Guess ikonikus farmerek, klasszikus, márkajelzéssel ellátott pólók, kézitáskák és ékszerek után a cég 2005-ben kezdett el parfümöket árulni, Guess for Women, majd egy évvel később Guess for Men néven. Két évvel később létrehozták a G by Guess koncepciót, amely a fiatal lányokra és nőkre összpontosított, és számukra kínálta a termékeket megfizethetőbb áron. Camila Cabello 2017-ben vált a Guess márka arcává.
Márka népszerűsége
Röviddel a Marilyn farmer sikere után a Guess a fiatalok, a vonzó és kalandos életmódjának szimbólumává vált. A reklámkampányok a klasszikus Hollywood vonzerejét idézték, de a márka provokatív szellemiségét meghatározó, teljesen kortárs és fiatal nőket mutattak be. Az első „Guess Girl“ egy ismeretlen francia modell, Estelle Lefebure volt. A vállalat 2004-ben létrehozta a Marciano márkát, amely női és férfi trendszettereknek szánt ruhákat kezdett kínálni.
Együttműködés a hírességekkel
A Guess ismertté vált a híres modellekkel, színésznőkkel és énekesnőkkel való együttműködéséről. Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigova, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton, Drew Barrymore, vagy Adriana Lima is feltűnt a reklámkampányaikban. A 2020-as tavasz-nyárra Jennifer Lopez volt az, akit a hatvanas évek olasz filmcsillagának stilizáltak.
A cég további sikerei
A Guess ikonikus farmerek, klasszikus, márkajelzéssel ellátott pólók, kézitáskák és ékszerek után a cég 2005-ben kezdett el parfümöket árulni, Guess for Women, majd egy évvel később Guess for Men néven. Két évvel később létrehozták a G by Guess koncepciót, amely a fiatal lányokra és nőkre összpontosított, és számukra kínálta a termékeket megfizethetőbb áron. Camila Cabello 2017-ben vált a Guess márka arcává.
Csak egy farmer kellett
A Guess egy amerikai divatmárka, amelyet négy testvér alapított 1981-ben: Paul, Georges, Maurice és Armand Marciano. Dél- Franciaországból költöztek Amerikába, hogy megvalósítsák álmukat, amelyre nem is kellett sokat várni. Az első farmerük sikere után egyre több kollekciót dobtak a piacra, amiben volt táska, cipő, különböző ruházati cikkek, mint például kabátok is.
A siker útján
Az idő előrehaladtával egyre több irányba kezdtek el terjeszkedni megalkotva egy egész kis birodalmat. Női és férfi parfümöktől kezdve a kiegészítőkön át minden megtalálható lett a kínálatukban, amivel egyre több érdeklődőt szereztek maguknak. Egy Guess női karóra kifejezetten elegáns és csinos darabja lehet a szettednek. Nőként táska nélkül sehova sem indulunk, amihez mindig passzolnia kell a pénztárcának is. Ha igazán egyedi kiegészítőre vágysz, akkor egy Guess öv lesz a neked megfelelő választás.
Munka a sztárokkal
Olyan hírességekkel tudtak együtt dolgozni az évek alatt, mint Claudia Schiffer, Carré Otis, Paris Hilton, vagy akár Drew Barrymore vagy J. Lo. A méltán híres Guess logóval ellátott női pólók ma már szinte alap darabnak számítanak a márka kedvelői között. A GLAMI oldalán érdemes szétnézned akár a leárazás fül alatt is, hogy elcsíphess egy igazán jó akciót.