1978-ban két testvér vette át a párizsi rue Saint-Lazare-on található családi üzletet. A Celio koncepciója csak 1985-ben született meg, ami után az elkövetkezendő években Franciaország vezető férfi konfekció ruházati márkájává vált, és nemzetközileg is elismert lett. Színes és vegyes ruházati termékeik választéka mellett forgalmaznak még kiegészítőket is, mint például öveket, nyakkendőket, táskákat, kesztyűket, illetve cipőket is.
Kezdetek
A ‘70-es években Maurice Grosman és felesége úgy döntött, hogy megnyitja a CLEO 3000 női ready-to-wear butikot. Koncepciójuk az volt, hogy minden alkalomra találjanak maguknak ruhát az üzletbe érkező Hölgyek. Farmer, alkalmi szettek, úgynevezett smart outfitek, és rengeteg alapvető, hétköznapi termék is helyet kapott üzletükben, ami Párizs egyik legforgalmasabb utcáján, a rue Saint-Lazare-on nyílt meg.
Változás
Maurice és felesége 1978-ban úgy döntött, hogy a márka nevét a férfiasan, olaszosnak hangzó Celio névre változtatja és az üzlet koncepcióján is elkezdtek dolgozni. A női ready-to-wear ruházati cikkek helyett inkább a férfiak kerülnek a középpontba. A szülők álmának megvalósításához ekkor csatlakozik két fiuk is, Marc és Laurent Grosman. Megnyílik második üzletük is, szintén a rue Saint-Lazare-on, amit nem sokkal később 3 másik, párizsi üzlet is követ.
Corporate Social Responsibility - CSR
A hatalmas online jelenlétnek és média figyelemnek köszönhetően egy új, példamutató törekvésbe kezdhetett bele a celio márka. Célul tűzte ki társadalmi elkötelezettségének fejlesztését ügyfelei és alkalmazottai bevonásával. Kezdeményezései között a Celio úgy döntött, hogy láthatóságot biztosít a Cé ke du Bonheur boldogság egyesületnek, hogy adományokat gyűjtsön készpénzben a kórházban fekvő gyermekek és tizenévesek számára. Ez jelenleg a franciaországi fióküzletekben van érvényben, és remélik, hogy hamarosan a társ üzletekben is bevezethetik.
Ugrásszerű növekedés és hatalmas sikerek
Kétségkívül kell némi érzék és szerencse is, hogy felismerjük a legjobb lehetőségeinket, és a Celio márka kezdeti sikere is ebben rejlett. Érezték, hogy a divat a sportosabb és lazább irányzatba fog elmozdulni a ‘90-es években, és meg is ragadták ezt a lehetőséget arra, hogy új kollekcióik már a divat új hullámaira üljenek fel. Több árnyalatban, 15 féle színben kínálták termékeiket, amiket az utcára néző kirakataikba helyeztek el. A 100. hazai üzlet megnyitása után a környező országokban (Belgium, Spanyolország, Olaszország) és a plázákban folytatták terjeszkedésüket.
További terjeszkedés
Míg a celio Franciaországban több mint 300, a világon pedig több mint 600 üzlettel rendelkezik, 2007-ben megszületik a A CELIOCLUB termékcsalád. Ezt egy évvel később egy nemzetközi lépés követ, az indiai telephely létrehozása. Hamar felismerték, hogy az online értékesítésben is egyre nagyobb lehetőségek rejlenek, így 2009-ben már online értékesítési oldalt nyitottak. A folyamatos fejlődésnek köszönhetően az 1000. üzlet megnyitása után 2011-ben cipő kollekciót dobnak piacra.
Corporate Social Responsibility - CSR
A hatalmas online jelenlétnek és média figyelemnek köszönhetően egy új, példamutató törekvésbe kezdhetett bele a celio márka. Célul tűzte ki társadalmi elkötelezettségének fejlesztését ügyfelei és alkalmazottai bevonásával. Kezdeményezései között a Celio úgy döntött, hogy láthatóságot biztosít a Cé ke du Bonheur boldogság egyesületnek, hogy adományokat gyűjtsön készpénzben a kórházban fekvő gyermekek és tizenévesek számára. Ez jelenleg a franciaországi fióküzletekben van érvényben, és remélik, hogy hamarosan a társ üzletekben is bevezethetik.