Az 1970-es évek elején Yvon Chouinard véletlenül belebotlott egy olyan ötletbe, amely forradalmasította a ruhaipart. Egy kaliforniai Venturából, az USA-ból Skóciába tartó nyaralás vezetett Yvon ruházati birodalmának felépítéséhez. Egy sikeres kiskereskedelem, amely outdoor ruházatot készít túrázók és hegymászók számára.
A Patagonia története
Az alapító egy tapasztalt sziklamászó, aki 1953-ban 14 évesen ismerkedett meg a hegymászással. Mondani sem kell, szerelem lett az első próbálkozások után és 1957-ben már meg is kezdte a kézzel kovácsolt hegymászó felszereléseket árusítását a Chouinard Equipment nevű cégén keresztül. 1965-ig egyedül dolgozott a felszereléseinek értékesítésével, amikor is társult Tom Frosttal, hogy javítsa a termékeit, és kezelje a növekvő kereslet és kínálat problémáját.
Indulás
Az első üzlet nem messze Yvon kovácsműhelyétől nyílt meg Venturában 1973-ban. Néhány évvel később, 1981-ben a Patagonia és a Chouinard Equipment a Great Pacific Iron Worksbe olvadt be. Elsőként mondhatták el magukról, hogy a túrázókat, hegymászókat próbálták tanítani katalógusaikban megjelent cikkeikkel arról, hogyan érdemes ruhákat választani egy komolyabb túrához. Nem sokkal később már bővítették is kínálatukat szörf ruházattal, sport felszerelésekkel, hátizsákokkal, hálózsákokkal és később élelmiszerekkel is.
ReCrafted
A vállalat 2019-ben elindított egy ReCrafted nevű programot, amely használt Patagonia felszerelésekből származó szövethulladékokból készült egyedi ruhákat készít és értékesít. Csak kísérletként indult, de hatalmas sikere lett. Alex Kremer, az üzletág vezetőjének az volt a koncepciója, hogy stílusos darabokat kell a piacra dobni és a vállalat saját méretéhez viszonyítva így még a legtöbb elkészült darab újrahasznosítható és csak nagyon kevés hulladék keletkezik, amellett, hogy a cég egy kis extra profitot is termel.
Worn Wear
Egy olyan vállalat, ami már a ‘80-as évek óta újrahasznosított papírt használ katalógusaihoz, 1996 óta 100%-ban csak bio pamutot használ az elkészített ruhákhoz, nem meglepő módon egy igen kreatív ötlettel állt elő 2012-ben. Keith és Lauren Malloy élményeket, emlékeket megosztó blogjaként indult, majd “mobil ruhajavító egységként” utazták körbe az országot, ingyen javították meg a még menthető Patagonia termékeket, és egy teljes körű használt ruha ágazatot indítottak. 2020-ra több, mint 120 000 terméket értékesítettek újra.
Fair Trade
A méltányos kereskedelem az első lépés azon az úton, amely a teljes ellátási láncban a megélhetést biztosító bérek kifizetéséhez vezet. A Patagonia a Fair Trade USA-val együttműködve 2014 óta készít olyan ruhákat, amelyek esetében a termékre költött pénz egy része közvetlenül a termelőkhöz kerül, és a közösségükben marad. A Fair Trade Certified™ Sewing szimbólum pedig biztosíték arra, hogy ez a pénz kifizetés meg is valósul.
ReCrafted
A vállalat 2019-ben elindított egy ReCrafted nevű programot, amely használt Patagonia felszerelésekből származó szövethulladékokból készült egyedi ruhákat készít és értékesít. Csak kísérletként indult, de hatalmas sikere lett. Alex Kremer, az üzletág vezetőjének az volt a koncepciója, hogy stílusos darabokat kell a piacra dobni és a vállalat saját méretéhez viszonyítva így még a legtöbb elkészült darab újrahasznosítható és csak nagyon kevés hulladék keletkezik, amellett, hogy a cég egy kis extra profitot is termel.