A Moschino olasz divatcég olyan luxustermékeket gyárt, mint például ruházat, kiegészítők, cipők és parfümök. A luxuscikkek mellett megengedhető árú termékeket is kínál – az egyik ilyen női kollekció például a Cheap and Chic, mely rendkívül népszerű a nem mindennapi, merész és különc formatervezése miatt. A Moschino célja, hogy az emberek ikonikus ruhákon keresztül kitűnhessenek és kifejezhessék személyiségüket.
A Moschino története
A márka 1983-ban jött létre Franco Moschino olasz divattervező által. Franco a divat fővárosában, Milánóban alapította a céget, és 1994-ben bekövetkezett haláláig a márka főtervezőjeként dolgozott. A Moschino kreatív tervezője ma Jeremy Scott, aki képes volt megőrizni Franco eredetiségét, ennek köszönhetően Moschino terveit továbbra is rendhagyónak, játékosnak és megnyerőnek tekintik.
Anarchista tervező
A Moschino megalapítása előtt Franco különböző divatmagazinok divatillusztrátora volt. 1971 és 1977 között például Gianni Versace-nél dolgozott. Francót lázadónak tekintették, aki olyan társadalmi kérdésekre hívta fel a figyelmet, mint a túlzott fogyasztás, a bolygók szennyezése, az éghajlatváltozás, a kábítószer-fogyasztás és a rasszizmus. A divatipar iránti szatirikus hozzáállása gyakran tükröződik tervein, és ez a kifejezés jellemző a márkára is.
Híres együttműködések
2018-ban Moschino együttműködött a svéd H&M márkával, és egy friss és ikonikus kollekcióval jelent meg, amelyet például különböző rajzfilmfigurák díszítettek. További fontos pillanatok közé tartozik az EA videojáték fejlesztő és kiadó céggel folytatott együttműködés, melynek keretében a The Sims 4-ben a Moschino márka ikonikus darabjai jelentek meg.
A Moschino mai stílusa
Terveiben a Moschino sok szimbolikát alkalmaz a kortárs kultúra ábrázolására. Ilyenek például a gyorséttermek logói, plüssmacik, egyszarvúak stb. Ruháin idézetek is gyakran megjelennek, mint például az “I DON’T SPEAK ITALIAN BUT I DO SPEAK MOSCHINO,” “We are customers – free pick up & delivery” vagy “BLACK LITTLE DRESS.” A Moschino játékossága az egyik oka annak, hogy a márka ilyen sikeres, főként a fiatalabb generáció körében.
Ki visel Moschino-t?
Emlékszel Fran Fine ikonikus szettjeire A dadus című tévésorozatból? Tudtad, hogy némelyikük Moschino által volt tervezve? Ezeken az outfiteken könnyen megfigyelhetők a különlegességek és színek, amelyek annyira jellemzőek a Moschinóra. A márka rajongói közé tartoznak ezen kívül még olyan hírességek, mint Katty Perry, Nicki Minaj, Madonna, Kylie Minogue vagy pedig Miley Cyrus, aki Jeremy Scott, a Moschino jelenlegi tervezőjének közeli barátja.
Híres együttműködések
2018-ban Moschino együttműködött a svéd H&M márkával, és egy friss és ikonikus kollekcióval jelent meg, amelyet például különböző rajzfilmfigurák díszítettek. További fontos pillanatok közé tartozik az EA videojáték fejlesztő és kiadó céggel folytatott együttműködés, melynek keretében a The Sims 4-ben a Moschino márka ikonikus darabjai jelentek meg.