A Moncler luxus francia márka, amely elsősorban sí-, sport- és funkcionális ruházat gyártására specializálódott. A márka híres barettjeiről és kabátjairól is.
A kezdetek
A Moncler történetét két francia barát, René Ramillon és André Vincent kezdte megírni 1952-ben Grenoble városban. Kezdetben főleg a hegymászók számára készült felszerelések, például sátrak vagy hálózsákok gyártására összpontosítottak. Abban az időben az aktív hegyi nyaralás egyre népszerűbbé vált Franciaországban, így nem csoda, hogy robusztus és funkcionális ruhadarabjaik azonnal slágerré váltak.
A márkanév
A Moncler márkanév a Grenoble melletti hegyvidéki falu, Monestier-de-Clermont rövidítése, ahol megszületett a saját márka alapításának ötlete.
A Moncler ma
2003-ban a Moncler márkát Remo Ruffini olasz üzletember vásárolta meg. Vezetése alatt a vállalat általános fókusza fokozódott annak érdekében, hogy még közelebb kerüljön az átlagfogyasztóhoz. A márka mindemellett továbbra is törődik termékei maximális minőségével, és minden egyes darabot kizárólag Európában gyárt.
Az ikonikus Moncler steppeld kabát
1954-ben a Moncler elkészítette első steppelt dzsekijét. A kabátot Lionel Terray francia hegymászó tette híressé, aki elsőként vette észre a benne rejlő lehetőségeket. A Moncler pufferkabátok hamar a márka egyik legkelendőbb darabjává váltak. A Terray hegymászóval való együttműködés eredményeként egy speciális kiadás született „Moncler pour Lionel Terray“ néven, amely kabátból, kesztyűből és hálózsákból állt, és a legkeményebb körülmények között is nagy tartósságot és védelmet nyújtott.
Együttműködések
A következő években a Moncler lett a Makalù-hegy meghódítására irányuló francia expedíció hivatalos támogatója, valamint Lionel Terray vagy a téli olimpia francia sícsapatának hivatalos szponzora. A márka az évek során számos speciális kollekciót is kiadott, mint például az Archive, a Sport Chic / Edit és a Matt Black.
A Moncler ma
2003-ban a Moncler márkát Remo Ruffini olasz üzletember vásárolta meg. Vezetése alatt a vállalat általános fókusza fokozódott annak érdekében, hogy még közelebb kerüljön az átlagfogyasztóhoz. A márka mindemellett továbbra is törődik termékei maximális minőségével, és minden egyes darabot kizárólag Európában gyárt.