A GAP-et 1969-ben alapították egy egyszerű ötlettel: megkönnyítsék a vásárlók számára a megfelelő farmerek megtalálását és elköteleződni amellett, hogy többet tegyenek a vásárlókért. Az azóta eltelt több, mint 50 év alatt a vállalat hat márkává nőtte ki magát, és a kezdeti elkötelezettségük, hogy többet tegyenek, globális törekvéssé nőtte ki magát, hogy az egyenlőség, a befogadás és a fenntarthatóság bajnokai legyenek.
Az alapítók
Donald Fisher és felesége, Doris F. Fisher alapította a márkát, amelynek székhelye a kaliforniai San Franciscóban található. A vállalat hat fő üzletágat működtet: Gap (a névadó brand), Banana Republic, Old Navy, Intermix, Hill City és Athleta. Több, mint 3700 üzlettel rendelkeznek világszerte, amelyből kb. 2400 üzlet az Államokban található. A saját márka alapításának oka az volt, hogy az alapító, Don Fisher nem talált olyan farmert a san francisco-i áruházakban, amelyek igazán illettek volna rá.
Terjeszkedés
1970-ben a Gap megnyitotta második üzletét San Joséban. 1971-ben a Gap a kaliforniai Burlingame-ben hozta létre vállalati központját négy alkalmazottal. Két évre rá a vállalatnak már több, mint 25 telephelye volt, és a New Jersey állambeli Voorhees-ben található Echelon Mallban lévő üzletével a keleti parti piacra is terjeszkedett. A vállalat 1974-ben kezdett el saját márkás termékeket értékesíteni.
Marketing
Eredetileg a fiatalabb generációt szerették volna megszólítani, a márka neve is az akkori generációs szakadékra utalt. Első volt a sok üzlet közül, amely kizárólag Levi's ruhákat forgalmazott. 1973-ban a Gap elkezdte saját farmerek gyártását. Jelenlegi marketingje a vásárlók széles demográfiai rétegét igyekszik megszólítani, míg a Banana Republic kifinomult arculatot mutat, önmagát kifejező, laza személyiséggel, az Old Navy pedig a családok és a fiatalabb vásárlók számára a „szórakozást, a divatot és az értéket“ helyezi előtérbe.
Változás
A márka árukészlete a ‘90-es években újult meg Mickey Drexler vezetésével. Számtalan kollekció látott napvilágot ezidő alatt, és nagy ütemben tudott terjeszkedni a márka is világszerte. Ezt egy nagy váltás követte 2002-ben, amikor is Paul Pressler lett az új vezérigazgató. Elődje leváltásának oka a túlterjeszkedés volt. Pault később Robert J. Fisher váltotta le 2007-ben.
Product Red
2006-ban a Gap részt vett a Product Red kampányban egy különleges RED kollekció bevezetésével, amely egy Lesothóban, afrikai pamutból készült pólót is tartalmazott. A nyereség 50–100%-át a Globális Alapnak juttatták, amely több mint 45 millió dollárral volt. Ez magasabb összeg volt, mint bármely más, eddig kapott magánadomány. Olyan cégek mellett szerepeltek a kampányban, mint az American Express, az Apple Inc., a Converse, a Hallmark, az Emporio Armani és a Motorola.
Marketing
Eredetileg a fiatalabb generációt szerették volna megszólítani, a márka neve is az akkori generációs szakadékra utalt. Első volt a sok üzlet közül, amely kizárólag Levi's ruhákat forgalmazott. 1973-ban a Gap elkezdte saját farmerek gyártását. Jelenlegi marketingje a vásárlók széles demográfiai rétegét igyekszik megszólítani, míg a Banana Republic kifinomult arculatot mutat, önmagát kifejező, laza személyiséggel, az Old Navy pedig a családok és a fiatalabb vásárlók számára a „szórakozást, a divatot és az értéket“ helyezi előtérbe.
GAP minden alkalomra
Az első GAP üzlet San Franciscóban nyílt meg 1969-ben. Az alapító Fisher házaspár ekkor még kizárólag Levi’s termékeket kínált egy speciális szerződés mellett, mely garantálta, hogy a bolt készletében az összes modell és méret folyamatosan elérhető lesz. Saját márkás termékeiket 1974-től árusítják, melyek azóta az egész család kedvencévé váltak, hiszen nők, férfiak és gyerekek egyaránt prémium minőségű ruházati cikkek százai közül válogathatnak katalógusukból.
Hétköznapi elegancia
A GAP kínálatát böngészve mindenki megtalálja számítását, hiszen hétköznapi, elegáns és alkalmi darabokat egyaránt találsz termékeik között. Nem számít, hogy egy GAP női felső vagy nadrág szabásán akad meg a szemed, esetleg a csemeték számára keresel egy kényelmes pólót, csinos ruhát vagy édes bodyt, választásodban biztosan nem fogsz csalódni! Rendelj még ma, és frissítsd fel a ruhatárad néhány trendi és praktikus darabbal!
Prémium szabadidő
Ha szabadidős tevékenységhez, esetleg sporthoz keresed a megfelelő szettet, a GAP katalógusa nem fog cserben hagyni. Itt ugyanis számtalan kapucnis pulóver, melegítő nadrág és felső közül szemezgethetsz egy helyen, melyek biztosítják kényelmedet tréning és pihenés közben egyaránt. Próbálj ki különféle szabásokat és színeket, melyek garantáltan feldobják a legszürkébb napodat is. A GLAMI pedig biztosítja számodra, hogy nem maradsz le a legújabb ajánlatokról és legjobb akciókról sem!