Az olasz luxusmárka 1925-ben született. Adele és Edoardo Fendi bőr- és prémüzletként alapította Rómában, húsz évvel később pedig továbbadták a márkát öt lányuknak. A Fendi családi vállalkozásként működött 1999-ig, amikor a vállalkozás nagy részét a Prada és az LVMH vásárolta meg. Az extravagáns ruhák és kiegészítők, amelyekről a márka ismert, könnyen felkeltik minden divatkedvelő figyelmét.
Fendi & Lagerfeld
A márka leghíresebb korszaka Karl Lagerfeld-hez köthető, aki 1965-ben lett a kreatív igazgatója. A jól ismert tervező keze alatt a márkának sikerült bővítenie a kínálatát, és így szélesebb közönséget is elérni. Karl Lagerfeld is ott van a márka logója mögött, amely a márkával való közös munkája óta nem változott.
Minőségi szőrme
Noha a Fendi márka kezdetben a luxusszőrmére összpontosított, amelybe jelentős összegeket kellett befektetni, az évek során a márkának sikerült elkezdeni az elérhetőbb árú szőrmék használatát. Így a minőségi szőrmék már nem csak az elit számára megengedhető, hanem egy általánosan elérhető cikk lett, amelynek köszönhetően a Fendi népszerűsége gyorsan növekedett, különösen az 1970-es években.
Design otthon
A ruházat és kiegészítők mellett a Fendi a lakberendezésekre és a bútorokra is összpontosít, mégpedig a Fendi Casa márkanév alatt. A Fendi Casa mögött Anna Fendi és Alberto Vignatelli áll, akik 1988-ban piacra dobták a luxusbútorok első sorozatát, elegáns kozmopolita stílusban.
Egy bagettet, kérem
A márka leghíresebb darabja egy Fendi Baguette nevű táska. Tervezője Silvia Venturina Fendi, az eredeti alapítók öt lányának egyike, és túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy a divatőrület tömegét indította el vele. Az 1990-es évekbeli bagett alakú Fendi táska nem hiányzott Naomi Campbell, Madonna vagy a Szex és New York-beli népszerű író, Carrie Bradshaw ruhatárából sem.
La grande bellezza
Karl Lagerfeld halála után Kim Jones csatlakozott a márkához, aki főleg a Dior divatházban végzett munkájával vált híressé. Az alapítása után majdnem száz évvel a Fendi továbbra is ismert és népszerű márka, amely az évek során számos kiegészítővel és nem utolsósorban közismert parfümökkel egészítette ki az eredetileg női divatot. Signature darabja a Fendi napszemüveg is, amely önmagában az olasz elegancia kifejezője.
Design otthon
A ruházat és kiegészítők mellett a Fendi a lakberendezésekre és a bútorokra is összpontosít, mégpedig a Fendi Casa márkanév alatt. A Fendi Casa mögött Anna Fendi és Alberto Vignatelli áll, akik 1988-ban piacra dobták a luxusbútorok első sorozatát, elegáns kozmopolita stílusban.