A Coccinelle a divatos táskák és kiegészítők gyártásában mérföldkőnek számító márka, amelyet 1978-ban alapítottak az olaszországi Parma-ban. Az olasz márka évente 4 kollekciót készít, és széles termékválasztékot kínál nőknek, ami főként táskákból, lábbelikből, pénztárcákból és divatos kiegészítőkből, mint például ékszerekből és sálakból áll. A világ minden táján 50 egymárkás üzletből és körülbelül ezer többmárkás üzletből álló, jól kiépített hálózaton keresztül értékesítik Olaszországban és külföldön.
Alapítás és név választás
A Mazzieri család hozta létre a márkát, amelynek székhelye jelenleg is Parma-ban található. Az igazán kifinomult tervezésnek köszönhetően termékeik nagy részletességgel, kiváló minőséggel és tartóssággal rendelkeznek, valamint az aktuális trendeknek megfelelő kialakítással. Vetélytársaik között szerepel a Furla és a Bottega Veneta. A Coccinelle név pedig nem mást, mint katicabogarat jelent, ami egy rendkívül egyedi név választás.
Megfizethető luxus
A kizárólag olaszországi székhelyű tervező- és stílustervező irodákkal rendelkező Coccinelle szoros kapcsolatot ápol a Parma kerületében található divat termékeket gyártó cégekkel. Több mint 30 éves üzleti tevékenység során alakult ki ez a szoros kapcsolat a helyi beszállítók bevonásával. A stílus, az anyagválasztás és a teljes kreatív folyamat Olaszországban zajlik, míg a kész termékek gyártásának 80%-át Kínában és Kelet-Európában olyan beszállítók végzik, akikkel a vállalat az évek során bizalmi üzleti kapcsolatot alakított ki és szigorú minőségellenőrzésnek vannak alávetve.
A hosszútávú siker titka
A részletekre való odafigyelés, a minőség, az egyszerűség és az aktuális trendek folyamatos megfigyelése, a kifinomult, olasz design: ezek a Coccinelle termékek megkülönböztető jegyei. A nagyfokú odafigyelés, a bőr és a felhasznált anyagok minősége, a kutatásba és a technológiába történő folyamatos beruházások biztosítják, hogy a kollekciók innovatív megjelenésűek legyenek, elegáns, modern stílussal. Minden termékük nagy szakértelemmel készül, amelyek a praktikum és a stílus tökéletes kombinációjával rendelkeznek.
Üzleti változások
A folyamatos sikerek után 2006 februárjában a vállalat az Antichi Pellettieri része lett, majd 2008 óta, a Mosaicon nevű új bőráru üzletág létrehozásával, amelynek többségi részvényese a Fondo 3i, a Cocinnelle a Mosaicon irányítása alá került. A Coccinelle ügyvezető igazgatója és elnöke Angelo Mazzieri, aki a vállalat tőkéjének 49%-át birtokolja. Jelenleg körülbelül 50 egymárkás és 1000 multibrand üzletben vannak jelen a márka hazájában és világ számos pontján.
Divat számokban
A Coccinelle termékeinek 63%-át az olasz piacon, 29%-át Európában, 7%-át Ázsiában és 1%-át a világ többi részén értékesítik. A forgalom 73%-a a táskákból származik: ez a márka alaptevékenysége. A cipők, a kisebb, egyéb bőráruk és a kiegészítők teszik teljessé a praktikus termékek széles és változatos kínálatát, amelyekkel a saját márkás, önálló üzletekben találkozhatunk legtöbbször.
A hosszútávú siker titka
A részletekre való odafigyelés, a minőség, az egyszerűség és az aktuális trendek folyamatos megfigyelése, a kifinomult, olasz design: ezek a Coccinelle termékek megkülönböztető jegyei. A nagyfokú odafigyelés, a bőr és a felhasznált anyagok minősége, a kutatásba és a technológiába történő folyamatos beruházások biztosítják, hogy a kollekciók innovatív megjelenésűek legyenek, elegáns, modern stílussal. Minden termékük nagy szakértelemmel készül, amelyek a praktikum és a stílus tökéletes kombinációjával rendelkeznek.