A Chanel egy brit székhelyű francia luxusdivatház, amelyet 1910-ben alapított Coco Chanel Párizsban. A Chanel női konfekcióruhákra, luxuscikkekre és kiegészítőkre specializálódott, nevét és márkajelzését pedig a Luxottica szemüveggyártó cégnek licenceli. A Chanel jól ismert a No. 5 parfümjéről és a „Chanel Suit“-ról, továbbá forradalmasította a haute couture-t és a konfekcióruházatot, amellyel a nők funkcionálisabb ruhákat kezdhettek el viselni, leváltva a fűzőt.
Kezdetek
A Chanel-ház 1909-ben alakult, amikor Gabrielle ‘Coco’ Chanel megnyitotta a Malesherbes körút 160. szám alatt található kalaposüzletét, amely Étienne Balsan textilüzletember párizsi lakásának földszintjén volt. Mivel a Balsan lakása egyben a francia vadász- és sportelit szalonja is volt, Chanelnek lehetősége nyílt arra, hogy megismerkedjen a “divat asszonyaival”, akikre a gazdag férfiak a vagyonukat költötték díszes ruhák, ékszerek és kalapok formájában.
Háborús időszak
Az első világháború alatti anyaghiány hatással volt az európai divatra. Chanel ekkorra már megnyitotta nagy ruhaboltját a párizsi Rue Cambon 31. szám alatt, a Hôtel Ritz közelében. Az eladásra kínált ruhák között voltak flanel blézerek, egyenes vonalú vászonszoknyák, matrózblúzok, jersey anyagból készült hosszú pulóverek és szoknyás-zakós öltönyök. Tervei közül néhányat katonai egyenruhákból merített; 1915-re pedig a Chanel-ház által készített terveket és ruhákat egész Franciaországban ismerték.
Napjaink
A márka ma is méltán híres és mindenki által ismert, bár már inkább a parfümök, kölnik, kozmetikumok, ékszerek, táskák és órák forgalmazására, tervezésére fektetnek nagyobb hangsúlyt. Nem annyira ismert, de néhány francia borászat tulajdonosa is a vállalat Porquerolles szigetén. Világszerte több, mint 300 üzlettel rendelkeznek, amelyek nagy része elit helyeken, reptereken található.
A ruhákon túl
A ruhákon túl a brand részét képezik a parfümök, ékszerek és egyéb kiegészítők is. Leghíresebb parfümje a No. 5., aminek sikerére építve hozták létre a Parfums Chanel céget az 1920-as években. A ‘30-as években az ékszerekre is egyre nagyobb hangsúlyt fektetett, a “Comet” és “Fountain” gyémánt nyakláncai rendkívül egyedi tervezésűek voltak, kiállításokon mutatták be őket.
Post Coco Era
Coco Chanel 1971-es halála után Jacques Wertheimer, majd fia Alain Wertheimer vette át a Chanel House vezető pozícióját. Alain hatalmas anyagi befektetéseket eszközölt, főleg a Chanel kozmetikumok értékesítésére helyezte a hangsúlyt. Olyan hírességekkel dolgozott együtt, mint Marilyn Monroe és Audrey Tautou. Felkérte Karl Lagerfeldet, hogy csatlakozzon kreatív igazgatóként, aki 1983-ban el is fogadta az ajánlatot és 2019-ig meg is tartotta pozícióját.
Napjaink
A márka ma is méltán híres és mindenki által ismert, bár már inkább a parfümök, kölnik, kozmetikumok, ékszerek, táskák és órák forgalmazására, tervezésére fektetnek nagyobb hangsúlyt. Nem annyira ismert, de néhány francia borászat tulajdonosa is a vállalat Porquerolles szigetén. Világszerte több, mint 300 üzlettel rendelkeznek, amelyek nagy része elit helyeken, reptereken található.
Chanel
A divat változik, a stílus örök – mondta Coco Chanel divattervező és stílusikon. A Chanel termékek a kifinomult elegancia megtestesítői, viselőjük kifinomult eleganciát sugároz, akár egy ruhadarabról, akár kiegészítőről, akár parfümről legyen szó. Chanel-t viselni egy életérzés. A híres kis fekete is az ő nevéhez fűződik, mely minden stílusos nő gardróbjában megtalálható. A Chanel parfümök is méltán híresek, ezek közül az egyik legismertebb az ikonikus N°5 parfüm, ami igazi végzet asszonya illat. Magabiztosságot és nőiességet sugároz, így ha egy erős és jellegzetes illatra vágysz, ne is gondolkodj tovább. De nehogy azt hidd, hogy a Chanel márka csak nőknek szól! A férfi parfümök az erősebbik nem számára is ellenállhatatlan illatot kölcsönöznek.