Karl Otto Lagerfeld német kreatív igazgató, divattervező, művész, fotós és karikaturista volt). Párizsban lakott, 1983-tól haláláig a Chanel francia divatház kreatív igazgatója szerepét töltötte be, az olasz Fendi szőrme- és bőráru márka, valamint saját névadó márkája kreatív igazgatója volt. Különböző divat- és művészeti projektekben is részt vett.
A kor csak egy szám
Lagerfeld imidzséhez tartozott fehér haja, fekete napszemüvege, ujjatlan kesztyűje és magas, keményített gallérja. Lagerfeld 1933. szeptember 10-én született Hamburgban, Elisabeth és Otto Lagerfeld üzletember gyermekeként. Lagerfeldről ismert volt, hogy sokszor tévesen adta meg születési évét, fiatalabbnak állítva be magát, és félreprezentálva szülei hátterét. Például azt állította, hogy 1938-ban született német és svéd szülők gyermekeként. Egy francia televízióban egy 2009. februári interjúban Lagerfeld azt mondta, hogy „sem 1933-ban, sem 1938-ban nem született“. A tényleges születési évét végülis szülei tették közzé.
A divat hozzáállás
1984-ben, egy évvel a Chanellel való munka megkezdése után, Lagerfeld elindította saját nevén a „Karl Lagerfeld“ márkát. A márkát az „intellektuális szexualitás“ közvetítésére hozta létre. A márka szintén betekintést kínál Karl világába: rejtélyes személyisége, éles szelleme, kulturált látása és élvonalbeli perspektívái közé. Hű saját egyedi nézőpontjához: „A divat nem csak ruhadarab, hanem inkább hozzáállás”.
Merész és klasszikus
Az évek során a márka óriási hírnevet szerzett magának a minőségi szabás terén, olyan merész viselettel, mint például at élénk színű kardigán dzsekik. A márka merész stílusa kiegyensúlyozza a klasszikus és a kortárs befolyásokat. 2005-ben a Lagerfeld eladta a márkát Tommy Hilfigernek.
Divatikon
Az 1980-as évekre Karl Lagerfeld a divatvilág egyik fő sztárja lett. A sajtó egyik kedvence volt, nagyon szerettek társadalmi életéről és változó divatstílusáról írni. Manapság különösen híresek Karl Lagerfeld cipő, táska, pénztárca vagy papucs kollekciói.
Lagerfeld halála
80-as évei közepéhez közeledve Lagerfeld divatvilágbeli aktivitása lelassult és különös aggodalmat váltott ki, hogy nem jelent meg a 2019-es párizsi Chanel divatbemutatókon. Pár nappal később bejelentették, hogy a legendás tervező 85 éves korában elhunyt. A sok tisztelgés között a Brit Divattanács vezérigazgatója, Caroline Rush megjegyezte: „Páratlanul nagymértékben hozzájárult a divatiparhoz, ami megváltoztatta a nők öltözködését. Fiatal tervezők generációját inspirálta és fogja inspirálni.“
Merész és klasszikus
Az évek során a márka óriási hírnevet szerzett magának a minőségi szabás terén, olyan merész viselettel, mint például at élénk színű kardigán dzsekik. A márka merész stílusa kiegyensúlyozza a klasszikus és a kortárs befolyásokat. 2005-ben a Lagerfeld eladta a márkát Tommy Hilfigernek.
IKONIKUS TERVEZŐ, IKONIKUS MÁRKA
A német divattervező, Karl Lagerfeld, akinek személyes jelképévé vált dioptriás napszemüvege és lófarokban hordott haja, egy igazi ikonnak számít a fashion világban. Egy női kabáttal elnyerte 1955-ben az IWS díját. A 85 évesen elhunyt Karl Lagerfeld igazi egyéniség volt: nemcsak ruháival és cipőivel, hanem szókimondó stílusával is levette a lábukról az embereket. Kollekciója végtelen lehetőségeket kínál nők és férfiak számára egyaránt. Egy Karl Lagerfeld táska például egy igazi statement. Vesd bele magad a luxus világába!
Karl Lagerfeld – a divat klasszikus ikonja
A Karl Lagerfeld pólók tökéletesen ötvözik a trendeket és a kényelmet. Légy a saját stílusod megtestesítője ebben a lenyűgöző választékban, amelyben a minimalista elegancia és a kifinomult részletek dominálnak. Egy jó szett alapja mindig egy egyedi táska, ami igazán kiemeli a stílusod és az egyéniségedet is. Számos más kiegészítő közül is böngészhetsz a GLAMI katalógusaiban, de ne feledd, mindig nézd meg a leárazásokat, hisz jó akciók mindig lesznek az oldalon.