A Fred Perry céget Fred Perry és az ausztrál focista Tibby Wenger alapította az 1940-es évek végén, 1950-es évek elején, amikor elkészítették a legelső „sweatbandet.“ Ez azonnal sikert aratott a teniszezők körében szerte Nagy-Britanniában; így született meg a Fred Perry márka, amely az egyik alapítóról, Frederick John Perryről kapta a nevét.
Örökség
A történelem egyik legikonikusabb brit örökségmárkája. Az utcai ruházat és a sportruházat könnyed keverékéről ismert. Kiemelten fontos szerepet kapott a hitelesség, etika és az integritás. Nagyrészt a tenisz és a brit szubkultúra világához kötődik, az egyszerű Harrington dzsekiktől a sokoldalú parkákig és az egyszerű pólókig minden megtalálható kínálatukban és nem kétséges, hogy mély nyomot hagytak a divat világában.
Marketing
A kezdeti sikerekre nem kellett sokat várni, hiszen remek ötlettel rukkoltak elő: termékeiket ajándékba adták feltörekvő fiatal teniszezőknek, a BBC dolgozóinak, például operatőröknek és kommentátoroknak. Egyre ismertebbé váltak a sportolók körében és a Wimbledonhoz és a sporthősökhöz erősen kötődő névvé sikerült emelni márkájukat.
Hírességek
Az indulásuk óta számos híresség döntött amellett, hogy Fred Perry ruházatot választ magának, ami miatt a márkának nem is volt szüksége hatalmas plakátokon hirdetni önmagát. Olyan hírességek, mint Paul Weller, Vinnie Jones, Ewan McGregor, Kelly Jones és olyan együttesek, mint az Oasis, a Blur és az Ocean Colour Scene mind a Fred Perry Laurel Wreath-t választották a márka hitelessége, stílusa és időtlen dizájnja miatt.
Logo
1952-ben Fred Perry piacra dobta a márkához kapcsolódó leghíresebb ruhadarabot, a Slim Fit Cotton Pique Shirt-et a babérkoszorú hímzéssel. A pique pamutból készült, méhsejtes varrással készült ruhadarabot tökéletes sportruházatnak szánták. Később ez a babérkoszorú lett a márka logója, amelyet a pólók mellkasára hímeztek. A wimbledoni bajnokság eredeti ikonján alapul, de a győzelem és a diadal ősi szimbólumaként is ismert.
Szubkultúrák
A márka akaratlanul is számos szubkultúrához és brit utcai stílushoz társult, valamint ahhoz a zenéhez, amelyet a fiatalok önkifejezésükhöz választottak. A Fred Perry nagy szerepet játszott olyan csoportok megjelenésében, mint az 1950-es évek eredeti modjai, a ‘60-as évek Northern Souljai és skinheadjei, a ‘70-es évek punkjai, vagy a ‘90-es évek Perry Boys és a Brit Pop rajongói. Ez hatalmas lehetőség volt számukra, hogy az első crossover márkává váljanak a sportruházat és az utcai viselet között.
Hírességek
Az indulásuk óta számos híresség döntött amellett, hogy Fred Perry ruházatot választ magának, ami miatt a márkának nem is volt szüksége hatalmas plakátokon hirdetni önmagát. Olyan hírességek, mint Paul Weller, Vinnie Jones, Ewan McGregor, Kelly Jones és olyan együttesek, mint az Oasis, a Blur és az Ocean Colour Scene mind a Fred Perry Laurel Wreath-t választották a márka hitelessége, stílusa és időtlen dizájnja miatt.