A DKNY világszerte ismert divatmárka, amelyet 1989-ben alapított Donna Karan. Női és férfi ruházati kollekcióiban ötvözi a kényelmet és a luxust. A DKNY üzletek a világ minden táján megtalálhatók, Hongkongtól Montreálon keresztül Doháig, Dubajig és Dániáig.
Donna Karan története
Donna Karan divattervező gyermekkora óta közel állt a divathoz. Anyja, Helen modellként, apja pedig szabóként dolgozott. A Parsons Design School-ban diplomázott, majd Anne Klein divattervezőnél dolgozott, ahol a design osztály vezetőjéig küzdötte fel magát. 1985-ben fejezte be vele való együttműködését, amikor bemutatta első saját kollekcióját a világ számára.
Az első kollekció - Seven Easy Pieces
Donna figyelembe vette a nők valódi szükségleteit, ezért megalkotta a Seven Easy Pieces nevű kollekciót, amely szó szerint forradalmasította a nők öltözködését. A kollekció a következő darabokat tartalmazta: body, testre szabott dzseki, szoknya, nadrág, kasmír pulóver, bőrkabát és estélyi ruha. Ezeket a darabokat a nők könnyedén kombinálhatták anélkül, hogy feláldozták volna az eleganciát és nőiességet.
Donna és New York
Donna Karan több mint harminc év után is az amerikai divatipar egyik legnagyobb ikonja. Időtlen szabásai mindmáig nagyon népszerűek. Donna Karan, New York és a DKNY elválaszthatatlanok, és nagyszerű inspirációt kínálnak mindenki számára.
A DKNY és részlegei
1989-ben létrehozták a DKNY márkanevet, amelyet a New York-i élet energiája ihletett. A Donna Karan alá tartozó divíziók között volt a DKNY Jeans, a DKNY Underwear és a DKNY Junior. A DKNY Men-t 1992-ben alapították, melynek köszönhetően a férfiak személyre szabott öltönyöket, hivatalos és sportruhákat, valamint megfelelő cipőket vásárolhattak.
Vita egy fotó miatt
2013-ban a DKNY Brandon Stanton (a New York-i Humans alapítójaként híressé vált fotós) engedélye nélkül használta fel a fényképét az egyik üzletében. Ő erre nyilvánosan 100 000 dolláros támogatást kért a DKNY-től a YMCA támogatására. A közösségi médiában elhangzott sok kritika után a márka elnézést kért és végül 25 000 dollárral járult hozzá. Stantonnak sikerült a maradék összeget összeszednie Facebookos követőitől.
Donna és New York
Donna Karan több mint harminc év után is az amerikai divatipar egyik legnagyobb ikonja. Időtlen szabásai mindmáig nagyon népszerűek. Donna Karan, New York és a DKNY elválaszthatatlanok, és nagyszerű inspirációt kínálnak mindenki számára.