Lorenzo Fluxa 1975-ben Mallorcán alapította a cégét, amit azért hozott létre, hogy reagáljon az új és friss irányzatokra, stílusokra. A cipőkészítés gazdag örökségével egy egyedülálló, sokszínűséggel és kontrasztokkal teli márka jött létre, amelyet ma már világszerte csodálnak és elismernek.
A kezdetek
A vállalat eredete 1877-ben kezdődött, amikor Lorenzo nagyapja, Antonio Fluxa, egy képzett suszter, Mallorcáról Angliába utazott, és a sziget első varrógépeivel és az innováció újdonsült szellemével, tele inspirációval és ötletekkel tért vissza. A Camper cipőket a mai napig Incában, Mallorca vidéki szívében tervezik és fejlesztik. Egy fiatal, kreatív csapat dolgozik itt kézművesekkel együtt, hogy minden szezonban körülbelül 500 modellt készíthessenek el. A márka ma már több, mint 40 országban van jelen.
Az első cipők
A Camelón volt az első cipő, ami sikert hozott a márka számára. Ötvözték benne a mediterrán örökségük egyszerűségét, találékonyságát és mindennapi kecsességét. A rusztikus külsejű termékcsaládot a gazdák által hordott cipők inspirálták és idővel a márka egyik ikonikus, alkalmi cipőjévé vált. Méltán híres még Pelotas cipőjük, amelyet 1995 óta gyártanak. A sport úttörők által inspirált termékcsalád 87 labdát tartalmaz a talpán, amely egyedi párnázási rendszert és jellegzetes megjelenést ötvöz a lábbeliknek.
Az üzletek koncepciója
Mára már több, mint 400 üzlettel rendelkeznek, ahol a vásárlás egy egyedi és vidám élmény. A Camper Toðer üzletek ösztönzik a világ vezető építészei és ipari formatervezői által megalkotott, a kiskereskedelmi formatervezés ötletes megközelítését. Az ilyen üzletekben sokszor előkerül a tervezésnél az újrahasznosítás és újrafelhasználás fogalma. Madridi üzletük régi fabútorokból készült, átgondolt világítással és feliratokkal. A CAMPERLAB üzletek pedig a kiskereskedelmi koncepciók számára lettek kialakítva, egyedi stílusú termékek kerülnek bemutatásra, amelyek máshol nem kaphatóak.
Twins
A „Twins“ a Camper egyik ikonikus termékcsaládja, amely 1988-ban jött létre és a mai napig létezik. Azzal a forradalmi ötlettel állt elő, hogy megkérdőjelezik azt az elképzelést, hogy a cipőknek egyformának kell lenniük. Megalkottak egy olyan cipőt, ahol a bal különbözik a jobbtól. Különbözhet a formájában, színében vagy a mintázatában. Azóta a Camper számos variációt készített, amelyek továbbra is bizonyítják, hogy az egyéniség igazi erő, és érdemes párosítani. További ismert kollekciójuk még a Runner, Wabi and Peu vagy a Beetle.
Az első üzlet
Barcelona-ban nyílt meg 1981-ben és egészen 1992-ig nem is nyílt másik. Ezt követően nyílt meg Párizsban, Milano-ban és New Yorkban is új üzletük. Egy merészet álmodva 2005-ben egészen más területekre evezett a cég és a Camper megkezdte a márka diverzifikációját. Elindított egy szállodai koncepciót, a Casa Camper-t Barcelonában, majd később Berlinben, valamint a Dos Palillos-t, egy Michelin-csillagos éttermet Barcelona Raval kerületében.
Az üzletek koncepciója
Mára már több, mint 400 üzlettel rendelkeznek, ahol a vásárlás egy egyedi és vidám élmény. A Camper Toðer üzletek ösztönzik a világ vezető építészei és ipari formatervezői által megalkotott, a kiskereskedelmi formatervezés ötletes megközelítését. Az ilyen üzletekben sokszor előkerül a tervezésnél az újrahasznosítás és újrafelhasználás fogalma. Madridi üzletük régi fabútorokból készült, átgondolt világítással és feliratokkal. A CAMPERLAB üzletek pedig a kiskereskedelmi koncepciók számára lettek kialakítva, egyedi stílusú termékek kerülnek bemutatásra, amelyek máshol nem kaphatóak.