A Giorgio Armani egy olyan márka, amelyet mindenki ismer. Közel 50 éve alapították és a divat minden szegletét lefedik a ruházattól kezdve a kiegészítőkön át a kozmetikumokig. A kezdetek óta számtalan jobbnál jobb kollekciót dobtak piacra, ügyelve arra, hogy nők, férfiak, gyerekek minden korosztályát elérhessék termékeikkel. Az Armani Jeans ma már az Armani Fashion House része, amely az egyik legkedveltebb, legsikeresebb almárkája lett a divatháznak.
Pályaválasztás
Az alapító, Giorgio Armani 1934-ben született az olaszországi Piacenza városában. A középiskola elvégzése után a piacenzai egyetem orvosi karára járt, mielőtt katonai szolgálatra ment volna. A katonai szabadsága alatt kirakatrendezőként kapott állást a milánói La Rinoscente áruházban, ahol egyre feljebb jutott a ranglétrán. 1965-ben Armani tervezőként kezdett dolgozni a Nino Cerruti divatháznál, ahol megismerkedett Sergio Galeottival.
1975
Tervezői munkája során ismerkedett meg Sergio Galeotti-val, akivel 1975 július 24-én alapították meg a Giorgio Armani vállalatot. Kifinomult esztétikai, szépség- és luxus érzékkel készítettek ruhákat, amelyekkel a társadalom elitjét szólították meg, így nem is kellett sokat várni, hogy elkészüljön az első Ready To Wear kollekció. Nem sokkal a márka indulása után már Diane Keatonnak terveztek ruhát, aki az “Annie Hall” c. filmben nyújtott alakításáért elnyerte a legjobb női főszereplőnek járó Oscar-díjat.
Napjaink
Az Armani Jeans talán az egyik legismertebb almárkája az Armani Fashion House-nak, amely elsősorban a 18 és 30 év közötti korosztálynak tervez farmereket, alacsonyabb, megfizethető áron a minőséget szem előtt tartva. Mivel már korábban is készítettek újrahasznosított anyagokból farmereket, ezért döntöttek amellett, hogy az Armani Group aláírja a Fashion Pactot. Ennek keretein belül egy sor környezetvédelmi vállalást kell megvalósítaniuk, ahol az újrahasznosított anyagok használata kiemelt figyelmet kap az Armani Jeans kollekcióiban is.
A ‘80-as évek
Nem tétlenkedtek egy percet sem: Az American Gigolo film ruháit Armani-ék készítették, így meg is született az együttműködés Hollywooddal. Az első üzletük Milánóban nyílt meg 1981-ben Emporio Armani néven, amit az Armani Butique és az Armani Junior Store követett. Hatalmas sikereket értek el, kiadták az első női parfümöt, Armani szerepelt a Time magazin címlapján és megjelentették az Armani Junior termékcsaládot is.
A ‘90-es évek
Európai sikereik után 1991-ben tudták megnyitni az első üzletüket New Yorkban, ahol bemutatták az Armani Exchange kollekciót is. Hollywooddal korábban kialakított jó kapcsolatuk miatt ismét ruhát tudtak tervezni az Oscar gálára, Jodie Fosternek. Az ANLAIDS, az AIDS elleni küzdelem országos szövetségét támogató jótékonysági piaci kiállítás egyik fő támogatója voltak. A jótékonyság mellett az újrahasznosítás iránt is érdeklődő alapítók a milánói Tudományos és Technológiai Múzeum innovációs csarnokában egy pár újrahasznosított farmert állítottak ki.
Napjaink
Az Armani Jeans talán az egyik legismertebb almárkája az Armani Fashion House-nak, amely elsősorban a 18 és 30 év közötti korosztálynak tervez farmereket, alacsonyabb, megfizethető áron a minőséget szem előtt tartva. Mivel már korábban is készítettek újrahasznosított anyagokból farmereket, ezért döntöttek amellett, hogy az Armani Group aláírja a Fashion Pactot. Ennek keretein belül egy sor környezetvédelmi vállalást kell megvalósítaniuk, ahol az újrahasznosított anyagok használata kiemelt figyelmet kap az Armani Jeans kollekcióiban is.